Margit Auer: Tiszta káosz! (Mágikus állatok iskolája 12)






Szintén a mostanában sokat emlegetett könyvtári látogatások egyikének eredménye ez a könyv. Igazi gyermek irodalom. A sorozatról sok helyen és sokat hallottam már az elmúlt időben. Szerettem volna megtudni, és megérteni, miért olyan nagy sláger a gyerekek körében. Az, hogy beletenyereltem, és sikerült a 12. résszel kezdenem, a saját figyelmetlenségem hibája. De. Írjuk a könyv pozitív számlájára, hogy bár ajánlott lenne sorban olvasni, a történet megértésében semmilyen hátrányt nem okozott ez a baki. Már az elején kapunk egy szép összegzést a szereplőkról és az állatokról, és a történet maga sem hagy elveszni a sok név és állat között. Ezt kifejezetten értékeltem. 

Akinek esetleg nem lenne ismerős a történet. A középpontban egy különleges általános iskolai osztály áll. A különlegessége pedig abban rejlik, hogy egy a városban lévő állatkereskedésből a gyerekek olyan állatok tulajdonosai lesznek, akikkel tudnak beszélgetni. Minden gyerek csak a saját magikus állata nyelvét érti, de az állatok megértik egymást. Természetesen az állatok létezését a legszigorúbb titokban kell tartani, és mivel a gyerekek nagyon kötődnek az álaltaikhoz, mindent meg is tesznek, hogy megtartsák az állatok titkát. 

Ironikus módon a történetnek ebben a kötetében éppen ez a csodálatos mágikus állatkereskedés és annak tulajdonosa kerül veszélybe. Mert még a mesékben is vannak szűk látókörű, a szabályokhoz görcsösen ragaszkodó emberek, akiket nem érdekel, hogy vaskalapos viselkedésükkel kinek okoznak bánatot. Szerencsére a mesékben vannak bátor kis és nagy hősök, akik megmutatják, hogyan kell kiállni azok mellett akik örömöt csempésztek az életükbe.

Tanulságos történet ez sok szempontból, és bizony, mi felnőttek is tanulhatunk belőle. Mondom ezt egy kötet után, szóval gondolhatjátok, mennyire érdemes olvasni. Az egyetlen hátránya annak, hogy nem az első kötettel kezdtem, hogy nem volt lehetőségem úgy igazán megismerni és megszeretni a karaktereket. Mert, ha egy kötetben ennyi hősiességet mutatnak, csak elképzelni tudom, mennyire kötődnek hozzájuk azok a gyerekek és gyermeklelkű felnőttek, akik végig kísérték az osztályt az összes köteten. 

Ajánlom minden szülőnek akinek kiskamasz gyerkőce van. Gyermeknek és felnőttnek is jó szórakozást nyújthatnak ezek a rövid, aranyos és a szó több értelmében mágikus történetek. 

Értékelés
5/4 - Nem én vagyok a célközönség, ez tisztán látszik, de még nekem is élvezetes, könnyű kis olvasmány volt.

Megjegyzések