Beatrix Potter: Nyúl Péter és barátai - Beatrix Potter összes meséje






Anyukámnak támadt az a nagyszerű ötlete, miután látta a filmet, hogy vegyük meg a könyvet kis unokahúgomnak húsvétra. Gondoltam, ha lúd, legyen kövér, és ne álljunk meg egy mesénél, hanem akkor már legyen meg neki ez a szép gyűjteményes kötet. Mivel idén nálunk egy kicsit korábban járt a húsvéti nyuszi, tegnap kibontásra került, és ha már nálunk hagyták, gondoltam, elolvasom én is. 

Régóta vágytam már megismerni ezeket a történeteket, mert már nem emlékszem, hogy édesanyánk annak idején mesélte-e ezeket nekünk. Ebből kifolyólag viszont a könyvről szóló mondandómat kicsit ketté osztanám. A mesékre, és a hozzájuk készült illusztrációkra.

A mesék valóban gyerekeknek való hol tanulságos, hol kedves, hol kevésbé kedves kis alkotások. Némelyik eléggé részletgazdag, de akadtak olyanok is, ahol nem értettem, hogy jutottunk egyről a kettőre, mert két cselekmény, vagy helyszín között nem volt összekötő kapocs. Történetileg sok meséhez azt hiszem, én már nem voltam eléggé gyerek. Bármilyen nehéz is erre most rádöbbenni, és ezt így bevallani. Szerettem benne, hogy a mesékben megismert szereplők fel-feltűnnek másik mesékben is, és érzékeljük általuk az idő előre haladtát is. Például mikor feltűnt egy csonka farkú mókus, egyből tudta az olvasó, hogy az nem lehet más, csak Bikkmakk, akinek a történetével korábban már megismerkedtünk. De a kis meséken keresztül látjuk felnőni Nyuszi Benjámint is, érzékelve, hogy az idő bizony telik.
Nagyon tetszett a mesék és mondókák előtti kis történeti bevezető rész. Számomra ezek a bevezetők hozták igazán testközelbe Pétert és a barátait. Nagyszerű lehetett a korabeli olvasóknak saját környezetüket, vagy éppen saját magukat viszont látni Beatrix Potter egy-egy meséjében. Én mindenesetre  biztosan kiváltságosnak éreztem volna magam. 

Az illusztrációk pedig... Nos, azok elképesztően gyönyörűek. Csodálatosan részletgazdag képek, melyek nyilvánvaló okokból tökéletesen illeszkednek a mesékhez. Nézegetésükben nem csak a gyerekek, de még a kevésbé gyermeklelkű felnőttek is nagy örömüket lelhetik. Legyen szó akár a színes, festett, akár a fekete-fehér rajzolt képekről. Én személy szerint képtelen voltam betelni a látványukkal. Igazi, művészi alkotások. Mondom ezt úgy, hogy a művészi véna teljes mértékben hiányzik belőlem...

Összességében én nagyon örülök, hogy volt lehetőségem elolvasni a könyvet, igaz egy kicsit kapkodva. Bátran ajánlom minden kisgyermekes szülőnek beszerzésre. Sokáig kiváló társai lesznek ezek a mesék a gyerekeknek az esti elalváshoz.

Értékelés
5/5 - Alapmű.

Megjegyzések