[Con Rep] Ákos - Harminc év (Győr, 2024. 04. 20.)






Source: Click

A bejegyzés ihletője nem más, mint a tény, hogy sok embert ismerek, akik szerettek volna ott lenni Győrben, de különböző okokból nem lehettek jelen. Szeretném, ha valamilyen mértékben ők is részesei lennének az élménynek. Tehát az alábbiak semmilyen mértékben nem minősülnek hivatalos élménybeszámolónak. Sem állásfoglalásnak semmilyen más területen. Akad, aki érti, mit jelent...

Ami engem illet, az utóbbi évek egyik legjobb Ákos koncertjeként könyvelem el ezt a mostanit. Ennek pedig csak egy részét képezi, hogy ezúttal nem érkeztem felkészületlenül a koncertre. Nagyon sok tényezőből állt össze ez az élmény. 

Az első természetesen a dallista. Ahogy hallgattam a Spotify-ra feltöltött lemezt, nagyon megörültem, hogy milyen széles skáláról lett összeválogatva a repertoár. Jelen voltak régi és új dalok. Közönségkedvencek, és olyanok, amiket legutoljára az 1995-ös Indiántánc DVD-n hallhattam koncert körülmények között. 
A dalok magukkal hozzák a zenésztársakat, és vice versa. Így róluk is itt ejtenék néhány szót. Dorozsmai Pétert színpadon látni, számomra olyan nosztalgikus élmény volt, amire magam sem tudtam, hogy szükségem van. Természetesen a többi régi nagy nevet is öröm volt látni, hallani. Szakos Krisztián nagyon hiányzott nekem ebből a mixből.

Aztán, amit meg kell említenem, az a látvány. Elképesztő volt. Nem tudom, hogy csinálták meg ezt a fajta látványvilágot, de olyan hatást keltett, mintha a színpadon lévők a háttér részei lettek volna. Mintha beleolvastak volna a mögöttük megjelenő képsorokba. A második felvonás már klasszikusabb színpadképen mutatott, ezt azonban egy komplett filharmónikus zenekar és a VoiSingers kórus tette teljessé. 

A harmadik tényező, ami gyakorlatilag a koronát tette erre az egészre, az maga a közönség volt. Én ilyen döbbent, meghatott csendet Ákos koncerten még nem tapasztaltam, mint itt az első 15-20 percben. Furcsa élmény volt, de annál jobban megalapozta a hangulatot, és annál jobban esett kilépni belőle az első felvezető szöveg után. 

Nem volt túlzás, hogy ezt az estét tényleg békében és szeretetben sikerült eltölteni. Ez pedig az utolsó néhány koncert után, ami tele volt tűzdelve politikai megszólalásokkal, és alig álcázott propagandával, kifejezetten jól esett a lelkemnek. Tényleg ünnep volt ez. Örömzenélés a javából. Köszönet érte.

Aprócska extra

Megjegyzések