Kurt Vonnegut: Macskabölcső







The entry is available in English. Please scroll down to read it. 💕

Hungarian edition of
Cat's Cradle
by Kurt Vonnegut
A második Vonnegut kötetem, de valójában olyan, mintha a legelső lenne. Az ötös számú vágóhíd ugyanis annyira nem hagyott bennem szinte semmilyen nyomot, mintha nem is olvastam volna. 

Ehhez a könyvhöz is igyekeztem úgy hozzáállni, mint annak idején Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknek sorozatához. Úgy voltam vele, hogy jobb, ha meg sem próbálom megérteni, miről van szó. Csak sodortatom magam az árral, és megpróbálom közben jól érezni magam.

Nos, a sodortatás maradéktalanul megtörtént, de hogy jól is éreztem magam közben az kissé erős túlzás. Ha agyon csapnának, sem tudnám megmondani, miről szólt ez a könyv. Az utolsó 10 oldalnyi utószóban több értelmet találtam, mint az előtte lévő 260 oldalnyi történetben. Az utószót és a könyvhöz írt értékeléseket olvasva pedig végképp nekikeseredtem. Ezen a könyvön nekem a hasamat fogva kellett volna nevetnem?! Nos, nem igazán jött őssze. Könyveljük el tehát, hogy nagyon másfajta humorérzékkel rendelkezünk, Vonnegut és én. Ezzel pedig nincs semmi baj. Egyikünk sem hibás ebben.

Miért örülök mégis. hogy adtam egy esélyt ennek a könyvnek? Mert figyelemfelkeltő a címe, és a tartalom felütése is remek, Hazudnék, ha azt mondanám, később indul el lefelé a lejtőn, mert nem. Csak én nem voltam kompatibilis a könyvvel. Azt hiszem, még mindig nem vagyok hozzá elég érett. Erre rádöbbenni pedig szintén nem rossz dolog. Ha másért nem is, hát azért mindenképpen hálás vagyok, hogy rávett, hogy sok év után újra beiratkozzam a helyi könyvtárba.

Őszintén, mivel nekem nem igazán tetszett a könyv, így ajánlani sem tudom teljes szívvel. Nem mondom, hogy muszáj mindenképpen elolvasni, de azt sem, hogy puszta időpazarlás. Számomra abszolút középkategóriás olvasmányélmény. 

Értékelés
5/3.5 - Van az úgy, hogy könyv és olvasója nem igazán passzolnak össze
To be honest, I'm not sure if I should share this review like this, since I didn't really like this book. You know I love to recommend great books to all of you, but I'm not sure if I could recommend this one wholeheartedly. But let's just do it anyway and let's see how it goes.

It was my second time reading a book written by Kurt Vonnegut but truth to be told it felt like a new experience. I've read Slaughterhouse Five but I wasn't truly impressed by it, so this could have been my first journey with the author.

I tried to handle this book like I did with Hitchhiker's Guide to the Galaxy by Douglas Adams back then. I thought it would be best if I didn't even try to understand the plot. I just wanted to go with the flow and feel good while doing so.

Well. I went with the flow all right, but the feel good part was harder than I expected. I couldn't tell you what was this book about even if my life depended on it. I found the 10 pages long Afterword more interesting and meaningful than the whole 260 pages long story before that. Honestly reading the Afterword and the reviews about this book made me straight up desparate. I should have laughed so hard at this book I couldn't breathe?! Well, it definitely didn't happen. Let's just say we have very different kind of humor, Vonnegut and I. Our paths just don't cross each other in general, I guess. It's not his fault though, nor is mine. 

I'm pretty glad that I gave a chance to this book though. Why? Because the title is catchy and the begining of the story is very interesting as well. I won't say it gets worse towards the end of it, because it isn't. It's me who is not really compatible with this story. And it's okay. I may not be mature enough to fully understand it. I may never will be. And that's okay too. Realizing this is not a bad thing at all. 

Like I said I didn't really like this book so I can't recommend it wholeheartedly. I won't say it's a must read, but it is not a total waste of time either. It's a typical middle-range book for me. 

Grades
5/3.5 - There are times when reader and book don't match. This is one of those occasions. 

Megjegyzések